• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85214
+
-

سکونتگاه‌های غیررسمی در صدر آسیب‌های اجتماعی تبریز

با مسئول
سکونتگاه‌های غیررسمی در صدر آسیب‌های اجتماعی تبریز

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز تعدد سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده را مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی این شهر عنوان کرد. به گزارش شهریار «محمدحسین حسن‌زاده» گفت: مواردی از آسیب‌های اجتماعی که در تبریز بیشتر با آن روبه‌رو هستیم، در مرحله نخست شامل سکونتگاه‌های غیررسمی است که آسیب‌ها و اتفاقات ناگوار متعددی را در پی ‌دارد. همچنین بافت‌های فرسوده نیز بخشی از شهر محسوب می‌شوند که عدم توسعه این محلات موجب لطمه‌های سنگین برای بهره‌مندی از امکانات و نیازهای عمرانی، خدماتی و حمایتی شهروندان این مناطق است. 

حسن‌زاده ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی شامل تمامی مسائلی است که زندگی عادی و سلامتی شهروندان را به مخاطره انداخته یا از حالت نرمال و مسیر اصلی خارج می‌کند. وی با اشاره به نقش مجموعه شهرداری تبریز در کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: هرچند شهرداری بیشتر به عنوان یک مجموعه عمرانی و خدماتی شناخته می‌شود، یک بنگاه حمایتی و اجتماعی است.

شاید شهرداری تبریز در موضوع آسیب‌های اجتماعی متولی اصلی نباشد و متولی این موضوع دستگاه‌های حاکمیتی و مدیریتی هستند ولی با وجود این، شهرداری در کنار این نهادها یک شریک و دستگاه همکار است و نقش پررنگی دارد. این مسئول بیان کرد: در حال حاضر برنامه‌های متعددی برای کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی و افزایش خدمات محله‌ای در این مناطق در دست اجراست که هزینه‌های سنگینی را برای مدیریت شهری تحمیل می‌کند.

همچنین مشارکت شهرداری تبریز در راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ و مقابله و جمع‌آوری معتادان متجاهر، از دیگر اقدامات این مجموعه است؛ همچنین درباره قشرهای آسیب‌پذیر مثل زنان سرپرست خانوار یا معلولانی که دارای فعالیت هنری هستند ولی امکان و فضای عرضه‌ای ندارند، شهرداری تبریز برای آنها نیز تسهیلات لازم را فراهم کرده است. این موارد بخشی از سیاست‌ها و برنامه‌های متداوم شهرداری است که پیگیری می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید